30.03.2020
Перевірка домашнього завдання
303. Спишіть текст вправи 301 до кінця, розкриваючи дужки
та змінюючи іменники на прикметники.
Повідомлення теми, мети уроку
— Послухайте
загадку.
Є у мене менший брат.
Все у нас із ним невлад:
Він білявий, я — чорнявий.
Я меткий, а брат мій млявий.
Я високий і тонкий,
Брат товстенький і низький.
З братом я живу у парі,
Та не в злагоді — у сварі.
Робимо усе ми залюбки,
Тільки завжди навпаки.
— Про яких братів ідеться в загадці?
(Про слова, протилежні за значенням,— антоніми)
— Сьогодні ми будемо вчитися добирати слова, близькі і
протилежні за значенням.
1. Робота
за підручником
1) Вправа 304 (с. 127).
— Прочитайте народні прикмети. До виділених прикметників
доберіть антоніми. Запишіть слова парами. Зробіть звуко-буквений аналіз слова
ранній.
Ранній -
пізній, теплу –холодну, ясні –темні, холодні – теплі.
Ранній - [
̶ ́́ |=:=]
[р а н: і й]
пр. - [р, н:, й]
гол. - [а, і ]
2) Вправа 305 (с. 127).
— Прочитайте
текст.
Спишіть другий абзац тексту, змінюючи виділені
прикметники на антоніми.
— Як змінився зміст тексту? Який настрій він викликає?
— Саме такий текст написав автор.
Фізкультхвилинка
3) Вправа 306 (с. 128).
— Прочитайте слова.
Доберіть із довідки до кожного прикметника синоніми.
Запишіть.
2. Фізкультхвилинка
Узагальнення й систематизація
отриманих знань
Гра «скажи навпаки»
Малий — … Білий — … Товстий — … Хворий — … Лівий — … Молодий — …
Гра «Згрупуй прикметники, близькі за значенням?»
Ароматний, гарний, сором’язливий, запашний, вічний, прекрасний, несміливий,
пахучий, довгочасний, довголітній, хороший.
Гра «Влучна ознака»
— Доберіть найбільш влучні
прикметники.
ПРОЛІСОК
Ось він стоїть (легкий, тонкий, ніжний, тендітний) переді
мною. Його (ніжна, велика, маленька, запашна, біла) голівка схилилася донизу. А
поряд ростуть такі ж (сумні, веселі, білі, тонкі, ніжні, скромні) провісники
весни. Це означає, що настала (радісна, сонячна, справжня) весна.
Гра «прикметники, протилежні за
значенням»
Дібрати і записати прикметники, протилежні за значенням.
Дорогий, веселий, увічливий, високий, широкий, порожній, темний, черствий, чуйний,
товстий
(дешевий) (сумний)
(нечемний) (низький) (вузький) (повний) (світлий) (свіжий) (безжалісний) (тонкий)
Підсумок уроку — Що нового дізналися на
сьогоднішньому уроці? — Що найбільше сподобалося? — Які завдання було
виконувати складно?
Домашнє завдання
Вправа 307, с.
128.
Немає коментарів:
Дописати коментар