вівторок, 17 березня 2020 р.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. МАТЕМАТИКА 3 КЛАС Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 72 : 3 і 50 : 2. Задача, пов’язана з одиничною нормою




ВІДКРИЙТЕ ПРЕЗЕНТАЦІЮ 

Завдання 895
48 : 2 = 24        2 ∙ 18 = 36           21 : 7 + 8 = 11          55 : 5 · 6 = 66

Завдання 896
— Скільки відер води вбирають дуб і осика разом за 5 днів? ((8 + 42) · 5 = 250 (від.))
·       Яке число в 7 разів менше 280?
·       Яке число на 7 менше 280?
·       У скільки разів 600 більше 100?
·       На скільки 600 більше 100?
·       У скільки разів 10 менше 200?
·       На скільки 10 менше 200?

·       Яке число на 4 більше 13?
·       Яке число в 6 разів менше 66?
·        Яке число на 6 менше 66?
·       Яке число зменшили в 8 разів і отримали 40?
·       Яке число зменшили на 8 і отримали 40?

Відповіді: 40; 273; 6; 500; 20; 190; 52; 17; 11; 60; 320; 48.
Повідомлення теми уроку
— Сьогодні ми ознайомимося з прийомами ділення чисел виду 72 : 3 і 50 : 2.

Обчислення з коментуванням (с. 138, завдання 897)
Під час усних пояснень мають бути чітко виділені такі моменти:
1) замінюємо ділене сумою розрядних доданків;
2) користуючись правилом ділення суми на число, ділимо спочатку десятки, а потім — одиниці, отримані результати додаємо.
72 : 3
60 : 3 = 20
12 : 3 = 4
20 + 4 = 24               
— Число 70 на 3 не ділиться, тому число 72 ми не можемо замінити сумою розрядних доданків. Замінимо число 72 сумою зручних доданків. Виділимо з числа 72 найбільше число десятків, яке ділиться на 3. Це число 60. Отже, 72 — це 60 і 12. Тепер кожен з отриманих доданків розділимо на 3, а результати додамо.
72 : 3 = 24
50 : 2 = (40 + 10) : 2 = 40 : 2 + 10 : 2 = 20 + 5 = 25
Примітка. Слід звернути увагу учнів на підбір зручних доданків: зручно, щоб при діленні першого доданка на число ми отримували 10 або 20, або будь-яке кругле число. Тому при підборі зручних доданків треба міркувати так: перший доданок — це дільник, збільшений у 10, або в 20, або в 30... разів, а другий доданок — це те, що залишається від діленого.

Первинне закріплення (с. 138, завдання 900)
— Виконайте ділення, розклавши ділене на зручні доданки.

Після складання плану розв’язання учні записують розв’язання самостійно.
План розв’язання
1) Яка добова порція кухонної солі для корови?
2) Яка добова порція кухонної солі для вівці?
3) Яка добова норма солі для коня, корови і вівці разом?

Самостійна робота
56 : 4 =              60 – 50 : 5 =                80 : 2 : 2 =            800 – 150 ∙ 3 =
42 : 3 =             100 – 80 : 4 =                90 : 3 : 5 =              360 + 40 : 4 =


Підсумок
— Що треба зробити, щоб знайти частку 72 : 3? 50 : 2?

С. 139, завдання 906; 907.

Немає коментарів:

Дописати коментар