субота, 4 січня 2020 р.

МОТИВАЦІЙНЕ ЕСЕ «ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРОЄКТІВ НА УРОКАХ»

Члени методичного проєкту
 «Навчаючи інших – навчаюся сама. 
Проєктна педагогіка» 

     Завдання сучасної школи - підготувати дитину до життя, вчити вирішувати проблеми, використовувати власний досвід, здобувати інформацію, критично мислити, вміти співпрацювати в групі, вміти організувати свою роботу.
Метод проєктів передбачає сукупність пошукових, дослідницьких, проблемних методів, творчих по своїй суті.
Проєктні результати членів методичного проєкту «Навчаючи інших – навчаюся сама. Проєктна педагогіка»  майже всі  матеріальні, добре оформлені, виконані різними формами.  
Проєкти  передбачають зв’язок з реальним життям, незвичайність форми і самостійність виготовлення. Створення матеріалів оформлюються різноманітно, це може бути – альбом, комп’ютерна газета, альбом, стінгазета, таблиця, опис, сценарій, щоденник, журнал, тощо. А сам матеріал  подається в різних формах: виставка, демонстрування, обговорення, дискусія, огляд, рольова гра, диспут, повідомлення, доповідь, конференція, репортаж...
Проектні  технології потребують певної зміни у житті всього класу, школи, а також значного часу для підготовки як учнів, так i педагогів. Створюється обов’язково план проекту, визначення етапів та механізм реалізації проекту. У І семестрі члени методичного проєкту «Навчаючи інших – навчаюся сама. Проєктна педагогіка»  старанно готували не один, а декілька занять, різної тематики.
Досвід подібної роботи показує, що такі заняття проходять дуже продуктивно, цікаво, весело. Працюють завзято всі учні з різними рівнями навчальних досягнень.
Працюючи не один рік, використовуючи різні інноваційні технології, ведучи свої спостереження, з впевненістю можемо заявити, що проєктне навчання уможливлює різке збільшення відсотка засвоєння матеріалу, оскільки впливає не лише на свiдомiсть учня, а й на його дії, практику, почуття та волю.
 Найголовніше,  що настає розвиток творчих здібностей учнів, пізнавальних інтересів, значно зростає ефективність уроків мови, читання, природи та малювання, розвиваються соціальні, розумові та комунікативні навички. У дітей виникає велике бажання читати наукову, художню літературу, дитячі журнали i газети, писати твори та свої вірші.
Результатом цієї роботи у І семестрі вже є досягнення.
1 і 2 класи мають безліч проєктів, бо за програмою НУШ учні набувають знання за тематичними тижнями. Учні 3 класу мають кейс «Без справжньої дружби життя — ніщо», міні книжку «Пожежна безпека». Учні 1-7 класів у жовтні захищали свої проєкти на тему: «Я здоровий, я щасливий». Кожний клас має свої презентації на цю тему. В рамках цього проєкту 3-4 класи складали книжки малюнків «Спорт – здоров’я, спорт – це сила, що дають всім дітям крила», розмальовки на теми «Веселі овочі та фрукти» 3 клас, «Корисна їжа» 4 клас, фотографували своїх домашніх тварин. Проведено відкритий урок доброти «Пригоди непосидючого бобика», розважально-виховний захід «Вертляві хвостики» у 3 класі, розважально-виховний захід «Пухнасті пригоди» та творчу майстерню  «Осіннє дерево» у 4 класі. Діти 4 класу складали вірші,  мають декілька невеликих збірок віршів.
1-5 та 7 класи проводили виставки малюнків, аплікацій, паперових іграшок на різні теми. Приймають участь у Всеукраїнських олімпіадах та онлайн-конкурсах, мають дипломи переможців «ВСЕОСВІТА Осінь - 2019»  «ВСЕОСВІТА Зима – 2019 - 2020», «На Урок».

Немає коментарів:

Дописати коментар