вівторок, 17 березня 2020 р.

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ. ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 3 КЛАС


ДРУЖБА — ТО НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ.
ВСЕВОЛОД НЕСТАЙКО «ПРОСТО ОЛЕСЬ ДРУГ» (СКОРОЧЕНО)

Мовленнєва розминка
Ла-ла-ла — Алла дівчинка мала.
Ли-ли-ли — в гості ми до неї йшли.
Ло-ло-ло — в Алли тісто підійшло.
Ла-ла-ла — пирогів вона спекла.
Ллє-ллє-ллє — чаю Аллочка наллє.
Лі-лі-лі — ось лимони на столі.
Лю-лю-лю — дуже кисле не люблю.
— Прочитайте скоромовку мовчки; повільно; весело, з почуттям гу­мору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділіть голосом дієслова.
Він сидить у нас на стрісі.
Так він солодко співає —
Весну й сонце прославляє!

Тема уроку
— Складіть прислів’я із слів. Поясніть, як ви його розумієте.
(Дружба та братство — найбільше багатство.)

— Сьогодні ми ознайомимося із творчістю дитячого письменника Всево­лода Нестайка, який поділиться з нами своїм рецептом дружби.
1. Біографічна довідка
Всеволод Зіновійович Нестайко народився 30 січня 1930 р. в м. Бердичеві на Житомирщині в сім’ї службовця. Коли Всеволоду було три роки, разом з іншими січовими стрільцями, загинув його батько. Йшов страшний 1933 р. і сім’я, рятуючись від голоду, переїхала до родичів у Київ. Тож все своє свідоме життя Всеволод Нестайко прожив у Києві. Як пише сам пись­менник: «І хоч би де мені доводилось побувати, хай навіть у найцікавішій подорожі, коли я повертаюсь до Києва, серце у мене б’ється від радісного хвилювання зустрічі з рідним містом». Коли Всеволод Нестайко був ма­леньким хлопчиком, він страшенно хотів швидше вирости і стати великим та дорослим. «Може тому, що я був справді малий на зріст, чи не найменший у класі. “Малий, худий та ще й рудий”. Як вогонь червоний. Мене дражнили “Море горить!”, “Пожежна команда”. А ще в класі мене називали Рудий афри­канський їжачок»,— згадує письменник. І щоб швидше вирости, Всеволод го­динами стояв під дощем і спати лягав о сьомій. Отак у сні і нетерплячці В. Не­стайко і не зогледівся, як несподівано виріс майже під два метри і перестав бути рудим. «І раптом збагнув, що даремно поспішав вирости, що дитинство — найпрекрасніша, найщасливіша пора людського життя. І так мені захотілося повернутися назад! Назад — у дитинство. Та нема у часу дороги назад»,— зізнається він. І все ж таки Всеволод Зіновійович Нестайко знайшов цю до­рогу. А пролягла вона через у’яву і фантазію. Він почав подумки повертатися у дитинство — почав писати для дітей веселі і мудрі книги.
Майже п’ятдесятилітній шлях у дитячій літературі він засвідчив виданням близько тридцяти книжок оповідань, казок, повістей і п’єc. Найвідоміші з них «В Країні Сонячних Зайчиків» (1959), «Супутник ЛІРА-3» (1960), «Космо-Натка» (1963), «Робінзон Крузо» (1964), «Тореадори з Васюківки» (1973), «Одиниця з обманом» (1976), «Незвичайні пригоди в лісовій школі» (1981), «Загадка старого клоуна» (1982), «П’ятірка з хвостиком» (1985), «Незнайомка з Країни Сонячних Зайчиків» (1988), «Слідство триває», «Таємничий голос за спиною»(1990), «Неймовірні детективи» (1995) та інші непересічні твори. Книги В. З. Нестайка перекладено двадцятьма мовами.
Оповідання Всеволода Нестайка «Просто Олесь друг» (с. 137–138)
1) Виразне читання оповідання вчителем.
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Хто є його головними персонажами?
Фізкультхвилинка
— Прочитайте слова одне одному, правильно наголошуючи, напівголосно. За потреби, виправите помилку товариша.
Всміхнувся
Виявляється
Просувається


Враження
Вишеньки
Штурманами


— Прочитайте дієслова, прикметники, іменники.
— Як ви розумієте слово кирпатий?
Кирпатий — говорять про людину, у якої короткий задертий догори ніс.
— Хто такий штурман?
Штурман — фахівець з водіння кораблів.
3) Повторне читання тексту.
4) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
— Якими ви уявляєте хлопчиків? Знайдіть їх опис.
— Як довго вони дружать? Що автор говорить про їх дружбу?
— Як ви розумієте виділений вислів?
— У чому поклялись одне одному Олесь і Костик?
— Яку професію вони собі обрали?
— Чому вирішили бути штурманами, а не капітанами?
— Де провели літо хлопчики?
— Який подарунок приготували їм батьки?
— Чому хвилювалися хлоп’ята?
— Яка неприємність трапилась у Костика?
— Як ви гадаєте, чи одягне Олесь форму 1 вересня?
Підсумок уроку
— Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?
— Хто його автор?
— Що нового ви дізналися про письменника?



Немає коментарів:

Дописати коментар