неділя, 16 червня 2019 р.

Черняк О.Є


ФОРМА КОНТРОЛЮ GOOGLE-ТАБЛИЦІ ТА GOOGLE-ФОРМИ.
СЕРВІСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ТЕСТІВ

Дуже багато вчителів використовують у своїй роботі інструменти і сервіси Google. І я теж не виняток. Сьогодні хочу поділитися досвідом створення Google Форм, які можна використовувати для проведення різноманітних опитувань і анкетування, а так само для створення тестів з підрахунком балів за кожну відповідь.
Google форми - один з типів документів, доступних на Google Doсs. Для створення опитувань користувачеві обов'язково необхідний обліковий запис Google. Безкоштовно можна створювати необмежену кількість опитувань, анкет, тестів і запрошувати необмежену кількість респондентів. Google форми дозволяє створювати форму з різними елементами або типами питань (всього представлено сім типів). Будь-яке питання можна зробити обов'язковим для відповіді. У процесі створення форми можна легко змінювати порядок питань. Для кожної створеної форми можна вибрати дизайн для її оформлення. Посилання на форму генерується автоматично після її створення.
Сервіс дуже широко використовується для проведення опитувань. Чому б і не використовувати його як тестову платформу. Позбавляємо себе від паперової тяганини, економимо папір на роздруківці тестів кожному учневі. Результати тесту не загубляться, так як зберігаються в хмарі Google.
Для того, щоб скористатися сервісом, вам необхідно мати акаунт Google.
1. Входимо в свій аккаунт Google.










Вхід в обліковий запис Google
2. Клікаємо по кнопці «Сервіси» (див. Малюнок) і вибираємо «Диск».
Примітка: можна відразу перейти до створення тесту, але для того, щоб ваші майбутні тести були структуровані і не перебували упереміш рекомендую спочатку зайти в «Диск» і організувати систему папок.

Вибираємо «Диск» в меню «Сервіси» Google
3. Натискаємо: Створити - Папка



Вибираємо: створити - папка
4. Називаємо папку (наприклад «тест No1»)
5. У створеній папці створюємо «Google Форми»


Вибираємо Google форми
6. Перед нами робоче середовище Google Форми. Створимо невеликий тест "Всемирная сеть". Замість тексту «Нова форма» напишемо назву нашого тесту.

7. Вводимо перше питання: «Ваше ім'я та прізвище» для ідентифікації відповідей. Крім питання Вам пропонується заповнити поля «Пояснення» - введення додаткової інформації;
Тип питання:
• Текст - коротка відповідь у вигляді кількох слів
• Текст (абзац) - розгорнуту відповідь у вигляді кількох пропозицій
• Один зі списку
• Кілька зі списку
• Випадаючий список
• Шкала
• Сітка
• Дата
• Час
8. Для введення імені та прізвища нам буде потрібно тип питання «текст». Поставимо галочку в пункті: «Зробити це питання обов'язковим»
9. При створенні тесту я зазвичай враховую той факт, що учні можуть списувати, тому:
• питання показуються по одному, а не все цілком
• питання видаються учневі упереміш (якщо їх декілька на одному аркуші)
10. Натискаємо «Готово». Перше питання створено.
11. Перед створенням другого питання зробимо розрив сторінки, щоб наступне питання відобразився на новій сторінці (Вставка - Розрив)
Створюємо розрив між питаннями
12. Вказую в заголовку сторінки «Питання 1» і натискаю «Готово»


Вводимо назву сторінки
13. Тепер вибираю, якого типу будуть мої «Питання - відповідь».
Вибираємо тип питання - відповіді
14. У полі питання вводжу «Текст питання 1», тип питання - абзац. Ставлю галочку «Зробити питання обов'язковим». Натискаю «Готово»
15. Аналогічно створюються інші питання тесту, повторюючи кроки (11-14.)
16. Тест створено, тепер потрібно відправити його вашим учням. Натискаємо кнопку «Відправити» в правому верхньому кутку.

17. У вікні ви можете ввести адреси електронної пошти одержувачів. У школі я зазвичай роблю наступне:
• Ставлю прапорець «Короткий URL».
• Копіюю адресу.
• Створюю ярлик з даними URL і відправляю його в мережеву папку, де учні переходять по ньому до тесту.
Копіюємо URL адреса нашого тесту



19. Табличка з відповідями створюється автоматично в тій же папці на Google диску, де і створюваний тест
Крім того можна задати стиль нашої форми з каталогу, дати доступ до результатів опитування, вбудувати тест в веб-сторінку. Будь-яке з цих дій інтуїтивно зрозуміло при використанні сервісу.
Запрошення до участі в опитуванні:
• Електронним листом списку адресатів, включивши в нього посилання на опитування або саму форму
• Розмістивши форму (посилання на форму) на сайті або блозі
Великим мінусом є те, що один і той же респондент, працюючи з анкетою або опитуванням, може давати відповіді необмежену кількість разів і відстежити це неможливо.
Для кожного опитування автоматично створюється таблиця результатів у форматі Excel в Google Docs. Всі отримані відповіді тут же відображаються в ній. Таблицю можна експортувати в різні формати: pdf, xls, txt, але в таблиці відповідей не можна фільтрувати результати. Користувачеві, який створив опитування або анкету, в будь-який момент доступна зведення опитування з діаграмами по кожному питанню. Натиснувши на кнопку «Подивитися відповіді», Ви в новому вікні відкриєте таблицю, дуже схожу на звичайну електронну таблицю MS Exel. Google створює її автоматично разом з формою.

У стовпчиках сторінки Ви побачите всі відповіді респондентів. На наш тест ніхто жодного разу не відповідав, тому Запілля тільки шапка таблиці - Ви бачите, що вона збігається з питаннями, які ми ввели раніше в формі.
Поки ця форма анонімна, але все що потрібно зробити - не забути вставити в формі в якості перших питань Прізвище, Ім'я та клас.
Всі пункти меню в цій таблиці схожі на знайомі Вам елементи MS Exel. Файл можна редагувати прямо там, але Ви можете через меню Файл - Завантажити як ... зберегти цей файл на Вашому комп'ютері у форматі .xlsx.
Окремим етапом є обробка даних, коли Вам потрібно створити механізм для автоматичної перевірки вже введених даних.
Для цього можна створити механізм заміни в таблиці правильних відповідей на кількість балів (1, 2), а неправильних на 0, щоб потім вставити найпростішу формулу СУМА і отримати підсумкове кількість балів по кожному учневі.
У формі через панель інструменти Ви можете відкрити «Редактор скриптів» або «Колекцію скриптів», але робота з цими інструментами доступна тільки «продвинутим» користувачам. Навіть викладачі ІКТ в школі в більшості своїй не володіють скриптовими мовами програмування (Perl, Python, Ruby, Java Script)
Крім цього Ви можете використовувати
- Фільтри та сортування - щоб виділити правильні відповіді в конкретних шпальтах.
- Використання формули IF.
Висновки:
Переваги Google форм:
1. Учні можуть проходити тестування онлайн, просто перейшовши за посиланням.
2. Створені тести можна вбудовувати в блог або на сайт, відправляти по електронній пошті.
3. Є набір тем для оформлення тесту.
4. Можна зібрати певну статистику з відповідей слухачів.
5. Дають можливість спільного доступу для редагування тесту.
6. Існує можливість автоматичної оцінки відповідей, нарахування балів, коментарів до відповіді, відкладеного показу результатів.
7. Доступна індивідуальна настройка - показ питань на основі відповідей користувачів.
8. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, можливість копіювати питання з текстового редактора.
Недоліки:
1. Найголовніший недолік - у всіх хто проходить тест, повинен бути аккаунт Googlе.
2. Система оцінювання відповідей тесту далека від досконалості, деякі типи питань не оцінюються.
3. Кількість типів питань і способи їх редагування обмежені.


Немає коментарів:

Дописати коментар