Сторінки

неділя, 16 червня 2019 р.

Даниліна Е.М.



ВИКОРИСТАННЯ ІКТ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ

Освіта має орієнтуватись на діяльнісні, розвиваючі технології, які формують у учнів уміння вчитися, оперувати і управляти інформацією, швидко приймати рішення, пристосовуватись до потреб ринку праці (формувати основні життєві компетенції). Світовий процес переходу до інформаційного суспільства, а також економічні, політичні і соціальні зміни, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність прискорення реформування системи освіти.
Людство має нагальну потребу обробки інформації. Необхідність пошуку нових організаційних форм і методик навчання зумовлена тим, що виникла потреба в розробці методики, яка відповідає адаптації школи до комп’ютерної епохи. Школа має стати найважливішим фактором формування нових сучасних життєвих установок особистості. Це завдання під силу лише тим учителям, які здатні не тільки "завантажувати" пам’ять учнів, а й формувати їх компетентності. В умовах традиційних форм та методів навчання школярі, отримуючи інформацію пасивно, не вміють самостійно її здобувати, а також застосовувати те, що знають.
Сучасному суспільству потрібна компетентна особистість, здатна брати активну участь у розвитку економіки, науки, культури. Тому сьогодні у шкільній освіті на перший план висувається завдання створення сприятливих умов для виявлення і розвитку здібностей учнів, задоволення їхніх інтересів та потреб, розвитку навчально-пізнавальної активності та творчої самостійності.
Освіта має орієнтуватися на перспективи розвитку суспільства. А це означає, що в сучасній освіті необхідно застосовувати найновітніші інформаційні технології. Створення добротного інформаційного середовища є ключовим завданням на шляху переходу до інформаційного суспільства. Масове впровадження інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) в освітню сферу висуває проблему комп’ютеризації закладів освіти в розряд пріоритетних. Розвиток і впровадження ІКТ спрямовані на їх комплексне інформаційно-ресурсне й методичне забезпечення.
Кожний шкільний предмет здатний суттєво вплинути на менталітет людини, яка формує себе як особистість, на методи вирішення не тільки шкільних завдань, а й навколишнього середовища. Сучасний випускник школи повинен мати компетенцію використання інформаційних технологій, тобто технологій, що проектуються сучасною індустрією як в освіті, так і в повсякденному житті. Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають нові можливості для творчості, знаходження і закріплення будь-яких професійних навичок, дозволяють реалізовувати принципово нові форми і методи навчання.
Нині комп’ютеризація навчального процесу розглядається як один з найбільш перспективних напрямів підвищення якості освіти. Цій проблемі приділяється значна увага як на рівні центральних органів управління освітою, так і на рівні навчальних закладів освіти. Проте масштабна комп’ютеризація навчального процесу у ЗНЗ – складна проблема, яка потребує тривалої цілеспрямованої роботи й постійної уваги.
Використання комп’ютерних програм, електронних засобів навчального призначення значно підвищують якість навчання, але при використанні ІКТ в навчально-виховному процесі в загальноосвітніх навчальних закладах виникли проблеми:
· недостатнє матеріально-технічне та науково-методичне забезпечення навчальних закладів;
· недостатньо розроблені методики використання сучасних інформаційних технологій навчання у навчальному процесі під час вивчення усіх навчальних предметів;
· недостатня підготовка педагогічних кадрів до використання в навчальному процесі засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
· відсутність у вчителів мотивації щодо використання сучасних інформаційних технологій навчання.
Впровадження інформаційних технологій у навчально-пізнавальну діяльність учнів – це один із шляхів. Комп’ютери мають перейти із класу інформатики у навчальні класи. Особливої актуальності набуває проблема розробки, створення та впровадження розвивальних освітніх програм, які сприятимуть адаптації учнів до життя в інформаційному суспільстві. В нашій школі поступово створюються необхідні соціальні, психологічні, педагогічні умови для опанування учнями школи сучасних інформаційних технологій і розроблення методики використання їх в навчально-виховному процесі.
Зміни у підходах до навчання створили умови для перебудови особистісних установок взаємодії учителя з учнями. Вчитель виступає у ролі творчого керівника, спрямовує учнів від статичних знань до динамічних.
Основними принципами роботи учителя, як консультанта і помічника, стали відкритість, впевненість у можливостях і здібностях учнів, бачення внутрішнього світу і можливостей кожної дитини. Роль учителя стала більш активною. Учителі створюють сприятливі умови для розкриття і розвитку учнів. Стрімкі темпи інформатизації суспільства та розвитку Інтернет - технологій актуалізують проблему формування інформаційної компетентності підростаючого покоління, яка наразі виступає одним із потужних чинників успішності навчальної, професійної, суспільної та інших видів діяльності молодої людини.
Впровадження інноваційних моделей навчального процесу передбачає вміння вчителів - предметників користуватися засобами новітніх інформаційних технологій. Структурна побудова заняття з використанням ІКТ змінює саму суть навчального процесу, занурюючи його в спілкування, де ролі вчителя й учня врівноважені: обидва працюють для того, щоб навчатися, ділитися своїми знаннями, досягненнями свого життєвого досвіду. Важливим тут є не те, як багато діти знають, а як вони дізналися і що робитимуть зі своїми знаннями.
До того ж слід звернути увагу на те, що педагог повинен завчасно моделювати ситуації взаємодії за допомогою засобів, схем (моделей) діяльності учнів, відповідно до змісту і мети уроку. В моделях слід фіксувати склад індивідуальних дій учнів, спосіб їх розподілу між учасниками і послідовність дій виконання. Цілеспрямована модель діяльності учнів у даних уроках виступає інструментарієм, за допомогою якого можна поєднувати методологію та зміст, крім того, вона є основним засобом організації комунікації учнів і вчителя.
У процесі побудови уроку з використанням ІКТ визначальною є діяльність учнів, а головною функцією педагогічної згоди стає створення комунікативних умов, коли учитель своїми висловлюваннями і діями бере участь у створенні "критичних ситуацій", що ведуть до аналізу й розуміння змісту навчального матеріалу, способів пізнання. Вчитель керує взаємодією учнів, які представляють різні позиції й пізнавальні можливості.
Дидактична ефективність даного уроку досить висока і дає вчителю змогу визначати й вивчати психолого-педагогічні феноменальні можливості окремих учнів, а учням - за умови системності використання даних методів навчання, очевидніше виявляти різні позиції, перешкоди, які виникають у процесі навчальної діяльності. Саме в такій формі уроку, за інтерактивними методами навчання та використання ІКТ, виникає зв'язок між змістом (темою уроку) і способом спільної та індивідуальної діяльності, між учнем і способом вирішення проблеми, ситуації, завдання.
Необхідною складовою формування єдиного освітнього інформаційного простору, першим кроком до використання інноваційних та дистанційних технологій навчання у професійній діяльності вчителя є наявність Інтернету.
Сьогодні існує безліч інформаційних матеріалів на електронних носіях: електронні довідники, енциклопедії, атласи, науково-популярні фільми тощо.
Наявність у більшості бібліотек сучасного інформаційно-комунікаційного обладнання й доступу до Інтернет дає можливість учням набувати навичок пошуку, збирання інформації, її аналізу й використання для набуття освіти, а вчителі мають можливість ефективно вести пошук потрібних їм матеріалів у світовому просторі.
Традиційна формула освітнього процесу "знання – вміння - навички" вже не спрацьовує повною мірою. Інформаційне суспільство вимагає від людини набуття здатності та вмінь самостійно здобувати і нестандартно використовувати знання, опановувати інформаційні технології їх пошуку, осмислення, поглиблення та застосування, які стають органічною потребою кожної людини. Щоб поглибити знання у сфері інформаційних технологій, навчитися застосовувати їх у процесі викладання різних навчальних предметів, багато вчителів обирає післядипломне навчання в галузі інформаційних технологій.
Цьому активно сприяє й сучасна система неперервної освіти, складовою якої є дистанційна форма організації навчання, яке здійснюється на основі сучасних педагогічних, інформаційних та телекомунікаційних технологій. Вона почала набувати значного розвитку протягом останнього десятиріччя і є найбільш ефективною при розв'язанні багатьох проблем. Використання дистанційних форм навчання є дієвою підтримкою навчального процесу. Це дає змогу:
· надати учням різнорівневу навчальну інформацію;
· створити умови для рівного доступу до якісної освіти;
· поширити спектр освітніх послуг, використовуючи TV, радіо, Веб- ресурси;
· підвищити інформаційну компетентність педагогів та учнів.
Формування єдиного освітнього інформаційного простору є одним із стратегічних завдань щодо розвитку системи освіти. Фундаментом має бути інформаційна мережа, що охоплює всі ланки системи освіти, заклади, установи й органи управління ними та підготовлені користувачі.
У процесі підготовки вчителя для використання інформаційних технологій не лише на заняттях з інформатики, але й у всьому освітньому просторі, особлива увага приділяється розвитку рис новаторства, креативності, адже педагог має підготувати учня до відповідальних, свідомих і розумних дій в умовах технічного прогресу, швидкого розвитку техніки, інформаційних технологій, раціональної самоосвіти і технічного та інформаційного навчання.
Підвищення кваліфікації у сфері інформатики вчителів інших предметів – набагато складніша проблема, ніж підготовка самих учителів інформатики. Проте її можна розв’язати, підвищуючи кваліфікацію вчителів у двох напрямках:
· підготовка вчителів до викладання інформаційних предметів;
· підготовка вчителів до використання інформаційних медіа як засобів ефективного викладання інших шкільних предметів.
Сьогодення чітко визначає риси професіоналізму сучасного вчителя. Серед них: організаційні здібності; педагогічні вміння; володіння комп’ютерною технікою; відкритість; маневреність; гнучкість; співробітництво. Домінантною складовою для кожного вчителя вважається оволодіння комп’ютерною технікою, інформаційними технологіями. Висока компетентність дає змогу ухвалювати творчі рішення, знаходити можливості вміло використовувати теоретичні знання й практичні вміння щодо ІКТ.
Нині дедалі важливішим стає інформаційне представництво навчального закладу в мережі Інтернет, що передбачає створення офіційних сайтів закладів освіти та педагогів.
Черняк О.Є адміністратор групи «Українська ЗОШ І-ІІІ ст. №13», модератор Сухорукова Ю.Ю.. Це загальнодоступна група дає змогу швидко ділитися матеріалами з учнями, друзями й колегами. Школа має свій сайт.
Метою створення офіційного сайту є представлення навчального закладу в глобальній мережі, формування його іміджу.
Blogger — веб-сервіс для ведення блогів, за допомогою якого будь-який користувач може завести свій блог.
На сторінках блогу: цифри, коди, схеми, сторінки, мітки, невеликі користувацькі інструкції, бесіди, інструктажі, конспекти уроків, світлини, фізхвилинки, відео...

БЛОГ  СУХОРУКОВОЇ ЮЛІЇ ЮРІЇВНИ ТА ПОДЛЄСНОЇ ОКСАНИ ПЕТРІВНИ

HealthySchool-Ukrayinsk

Загальнодоступна група
Створений у рамках програми "HealthySchools: заради здорових і радісних школярів". Адміністратор Сухорукова Ю.Ю., модератор Подлєсна О.П. Цей блог про здоров'я і здоровий спосіб життя, в якому розглядається широкий спектр питань по вказаних напрямках.

БЛОГ КУШНІР НАТАЛІ ІВАНІВНИ "ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ"
Створений у рамках програми "HealthySchools: заради здорових і радісних школярів". Цей блог про здоров'я і здоровий спосіб життя, в якому розглядається широкий спектр питань по вказаних напрямках.
Сайт    веб-сервіс
На сторінках сайту: інформація про освіту, професійну діяльність, підвищення кваліфікації, нагороди, світлини, вікторини, олімпіади, корисні матеріали для учнів, їхніх батьків та колег…
Якщо ви бажаєте розпочати роботу над створенням та просуванням власного бренду, плануєте атестуватися чи просто розповісти всьому світу про себе як про  талановитого та перспективного педагога, без портфоліо вам не обійтися!
Вчителі початкових класів Кушнір Н.І. та Соклакової О.О. мають сайт-портфоліо.
Портфоліо – (від італ. Portafoglio — «портфель») — збірка виконаних робіт та напрацювань певної особи (компанії).
 Що додати в портфоліо?
 Загальні відомості про педагога.
 Результати педагогічної діяльності.
 Позаурочна діяльність.
 Класне керівництво.
 Навчально-матеріальна база.
Сайт вчителя – це не тільки інформаційний ресурс. Це - візитна картка, яка розкриває професійну діяльність педагога.
На  сайтах розміщені матеріали діяльності вчителів. Спостерігається динаміка зростання кількості сайтів педагогів, що свідчить про підвищення рівня інформаційної компетентності вчителів нашої школи.
Участь вчителів у Міжнародних та Всеукраїнських проектах з питань інформатизації освіти надає унікальний досвід використання новітніх технологій, поширює можливості опанування нових методик, збагачує регіональну освітню систему.
Інновацією в початковій школі стало впровадження Всеукраїнських онлай олімпіад та онлайн конкурсів.
Отже, перехід від навчання окремих навичок роботи на комп’ютері до інтегрованого способу вироблення комп’ютерної компетентності передбачає зосередження спеціальних зусиль у цьому напрямі. Як показує досвід, впровадження програми навчання комплексних інформаційних умінь успішно відбувається там, де ця робота здійснюється в тісній взаємодії вчителів і фахівців з інформаційної та комп’ютерної техніки. Така програма може і повинна вписуватися в навчальний план.
Учителі початкових класів або вчителі – предметники, які володіють сучасними комп’ютерними технологіями, і викладачі інформатики мають вибудовувати весь процес навчання так, щоб він забезпечував, поряд із засвоєнням предметного змісту, формування відповідних технологічних та інформаційних умінь і навичок, які застосовуються в різних життєвих ситуаціях: навчальних, виробничих, особистих. Одним із результатів процесу інформатизації навчальних закладів має бути можливість використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для роботи з інформацією як в навчально-виховному процесі, так і для інших потреб.


НОВОРІЧНА ПРОГРАМА ДЛЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Даниліна Е.М.



Напередодні зимових канікул в школі проведена Новорічна святково-  розважальна програма для учнів 8-11-х класів. Майстер класи, ярмарок смаколиками, співи, флешмоби, ігри, танці, гарний настрій, позитив,фотографування біля новорічних фотозон об'єднало учасників розважальної програми та дозволило чудово провести час в останній день семестру.


ВІФЛЕЄМСЬКА ЗІРКА 2018-19
Даниліна Е.М.
В обласному еколого-натуралістичному центрі м.Краматорськ відбувається виставка робіт учасників художнього конкурсу «Віфлеємська зірка». Серед робіт, представлених на виставку, знаходяться роботи, виконанні учнями нашої школи. Заочно побувати на виставці можно за посиланням: 
https://photos.google.com/…/AF1QipPKOytj1TvL1BBzZ90JafaQZ63… 
З натерпінням будемо чекати результатів конкурсу.


About this website
PHOTOS.GOOGLE.COM
23 new photos · Album by ОЕНЦ Донецький
ОЛІМПІАДА З ПРЕДМЕТУ "ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Даниліна Е.М.
Протягом жовтня на сайті освітнього проекту "На урок" була проведена інтернет олімпіада з предмету "Трудове навчання". До участі в інтернет олімпіаді були залучені дівчата 5-8 класів. Приємно отримувати позитивні результати: маємо 2 дипломи І ступеня, 2 дипломи ІІ ступеня, 7 дипломів ІІІ ступеня і 11 сертифікатів учасника. Подяка всім учням, які прийняли участь в олімпіаді! Подяка #освітньомупроекту#Наурок за цікаві завдання, за створення комфортних умов для роботи з учнями! Будемо чекати наступних цікавих завдань!


СВІТОВЕ КАФЕ
26 жовтня педагогічний колектив нашої школи зібрався для участі в ПДС "Підвищення професійної майстерності". Hand Made "Сучасні тренди в освіті". Заняття пройшло в формі технології "Світове кафе". За умовними кавовими столиками вчителям пропонувалось обговорити питання за напрямками "Сучасні технології", "Шляхи підвищення педагогічної компетентності", "Позашкільний розвиток дітей", "Запитання для колеги". Відбулось жваве обговорення щодо того,як зробити навчання цікавим та корисним для учнів, які трендові технології дають позитивні результати для покращення навчального процесу та дійшли висновку, що без змін в сучасній освіті неможливо. Вчителі поділились своїми трендовими технологіями,які використовують в своїй практиці. Під час семінару відбулася презентація проекту #HealthySchools_UA, до якого залучилася наша школа цього навчального року. #HealthySchools:заради здорових і радісних школярів» – унікальна трирічна соціальна програма, яка реалізується Центром «Розвиток КСВ» та Mondelēz International Foundation.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА..

Даниліна Е.М
11 клас.
Тема. Килимарство – один з найважливіших видів прикладного мистецтва мусульманського світу (Іран). Східні мотиви в українській орнаментиці.
ЗАВДАННЯ.1. 
Опрацювати теоретичний матеріал. Скласти конспект.





ТЕРИТОРІЯ МОЛОДІ. ПРОВЕДЕННЯ УЧНІВСЬКИХ МАЙСТЕР КЛАСІВ.

Даниліна Е.М.


YOUTUBE.COM



YouTube
ЕКСПЕРТНЕ КОЛО 

"Де чатує небезпека?" 8-11 класи

Даниліна Е.М.



МАЙСТЕР-КЛАС 

З ДИЗАЙНУ ОДЯГУ 

ДЛЯ ЛЯЛЬОК ТІЛЬД
Даниліна Е.М.

YOUTUBE.COM
Учениці 8-9 класів Української ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради Донецької області стали учасниками майстер-класу з дизайну одягу…



🔶 Учасник Конкурсу "Чемпіон кейсів (весняний тур)"
🔸 Вчитель Ella Danilina, Українська загальноосвітня школа №13.
🔹 Кейс-урок "Вишиванка як символ України"
✎ Урок був проведений на базі шкільного євроклубу «Територія молоді». Протягом уроку отримали знання про вишивку та вишиванку як феномен народного мистецтва України. Набули важливі знання з математики, технології, географії, моди, мистецтва, історії,міфології,музики та одержали безліч необхідних компетенцій. 
Тут і уміння розбиратися в мистецтві,уміння вчитися,позитивне мислення,емоційність, креативність,уміння слухати і чути,виховання смаку,командна робота,критичне милення. Художня вишивка, як невід’ємна складова української культури, з кожним роком стає все більш привабливою та цікавою як для українців, так і за межами нашої країни.

Нею захоплюються і збирачі-колекціонери, і учені-етнографи, і прогресивні круги громадськості, і широка публіка. Разом з учнями прийшли до висновку, що українська народна вишивка є одним з найбільш поширених і доступних видів народної художньої творчості.
Вона удосконалювалася упродовж багатьох століть і до нас дійшла у вигляді чудових різноманітних орнаментів, швів, якими вони виконані.Популярна вишивка і сьогодні. Красиві і оригінальні сучасні вироби, оформлені українською народною вишивкою : серветки, скатертини, Це і захопило наших учнів. Особливу увагу присвятили вишиванці, як чудовому відтвору української вишивки.
Протягом уроку в класі тривала творча та доброзичлива атмосфера.Разом намагалися відповісти на основні питання: 
• Як створюють вишиванки?
• Якими були перші українські вишивки?
• Які фундаментальні і практичні знання мені згодяться?
• Як «читати» вишиванку?
• Чому вишиванка - оберіг?

Теоретична частина уроку була проведена за технологією «Світове кафе». Простір кабінету був поділений на локації,кожна локація-це окремий предмет: математика, технологія, географія, мода, мистецтво/традиції, історія/міфологія/музика. В кожній локації був свій спікер, який готував та досліджував до уроку теоретичний матеріал.
Інша група дітей класу була поділена по групах,які працювали на різних локаціях по черзі. По завершенню спілкування під час «Світового кафе» відбулось підведення підсумків.
Практична частина кейс-уроку була розподілена на два дні та була дуже насиченою. Учні створювали композиції вишиванок. Командою провели невеличкий флешмоб, графічно зобразивши літери, з яких склали словосполучення «День вишиванки».
Відпрацювали навички вишивання технікою «косий хрест» на макетах-вишиванках. Із творчих робіт учнів в школі до свята вишиванки була створена виставка «Я люблю вишиванку», до якої долучилися і учні 5 класу. Несподіванкою для учнів 9 класу під час уроку було дефіле малюків,учнів 4 класу,які завітали на наш урок та похизувалися своїми вишиванками.
Малюкам було так цікаво, що вони не хотіли уходити від нас. Тож,велика дводенна робота завершена. Я втомлена,але задоволена, бо, спостерігаючи за учнями, бачила,як їм це цікаво. Учні отримали купу задоволення від роботи,закріпили свої знання про вишивку. Дякуємо організаторам конкурсу за можливість використовувати в практиці роботи вчителя нові методи роботи, мабуть, такий урок дітям запам’ятається надовго!












               

    ТЕМАТИЧНИЙ ІВЕНТ 

                               "ЖИВА БІБЛІОТЕКА" 



ЖИВА КНИГА
Даниліна Е.М 
«EdCamp: що це і чому це важливо?»
24 квітня в нашій школі було проведено засідання студії «Методичний супровід зростання професійної компетентності педагога» для заступників директорів з НВР, місто Селидове. 
Під час семінару було проведено тематичний івент "Жива бібліотека". Говорили про те, якими засобами можливо підвищувати кваліфікаційний рівень педагога. Було презентовано чотири умовні книги: "Освітні інтернет-ресурси в теорії і на практиці", "Вчительська тухля", "Медіаграмотність", "EdCamp: що це і чому це важливо?". 
В ролі "книг" виступили вчителі Подлєсна О.П., Черняк О.Є., Даниліна Е.М., Кушнір Н.І. 
Вела захід бібліотекар школи Дудіна М.С. 
Хочеться відзначити, що форма проведення дійсно цікава та креативна, дає можливість за короткий термін познайомити присутніх з великою кількістю інформації. 
А надалі.......хочете кваліфікаційно рости!!! Берить та дійте! Все в Ваших руках!









Немає коментарів:

Дописати коментар